El port de València rep al vaixell més gran de la seua història

L'embarcació MSC Eloane té 400 metres d'eslora i pot traslladar quasi 20.000 TEU.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

El port de València rep al vaixell més gran de la seua història

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

El port de València ha rebut aquest cap de setmana l’escala del MSC Eloane, el vaixell amb major capacitat de contenidors que ha atracat en el recinte en la seua història. Amb una eslora de 400 metres i un calat de 16 metres, aquest vaixell de la categoria Triple E té capacitat per a transportar fins a 19.472 TEU. El vaixell, ha realitzat operacions en les dues terminals Moll Príncipe Felipe. Procedia de Tànger Med i continuarà la seua ruta amb destinació el port de Salalah a Oman.

El Port de València accelera la millora de la terminal de Noatum després de comprar-la Cosco. La APV invertirà 5,2 milions per a augmentar el calat d’un dels seus molls perquè accedisquen mega vaixells.

Aquestes noves infraestructures permetran el reforç del terreny de fonamentació de l’esmentat moll, de 780 metres de longitud, així com un tram de 100 metres del Moll Costa. La instal·lació aconsegueix un moviment anual una mica superior als 2 milions de contenidors de vint peus (TEU, per les seues sigles en anglés), la qual cosa la converteixen en la major del Mediterrani. Noatum avança a més en la construcció d’una nova platja de vies, la instal·lació de noves grues, així com la remodelació interna d’aquesta àrea i per a la qual compta amb un projecte d’inversió global d’uns 100 milions d’euros.

L’Autoritat Portuària proposa que l’execució d’aquest projecte concloga en set mesos, amb el que estarà conclòs en la segona meitat de 2018. La millora d’aquestes instal·lacions portuàries forma part d’un pla global de la APV que aconseguirà deixar els recintes de les principals terminals del Grau en profunditats pròximes als 18 metres de calat; enfront dels una mica més de 16 metres actuals.

L’emplaçament marítim valencià accelera així els plans d’augment del calat després del recent desembarcament dels nous gestors de la multinacional Cosco en la principal terminal de contenidors del Grau. Kai Sun, de 49 anys, qui té més de vint anys d’experiència en gestió portuària i logística marítima, ha sigut nomenat conseller delegat d’aquesta companyia, de la qual la resta del capital segueix en mans de fons d’inversió de JP Morgan i de signatures holandeses.

El port de València es prepara per a rebre als nous «gegants de la mar». L’Autoritat Portuària de València té previst invertirà fins a 30 milions d’euros per a augmentar el calat en els molls i les dàrsenes que alberguen les principals terminals de contenidors del recinte del Grau: TCV (Grup APM Terminals), Noatum i MSC. Aquesta inversió resulta necessària per a garantir les escales de vaixells portacontenidors d’última generació amb capacitat per a transportar fins a 22.000 TEU.

Principals terminals

L’entitat presidida per Aurelio Martínez va iniciar a la fi de 2016 la licitació per a les contractació de les obres del projecte d’augment del calat en el moll de Llevant (on opera la companyia adquirida pel grup Maersk), el pressupost del qual se situa en 8,07 milions d’euros. D’altra banda, el dragatge de les seues respectives dàrsenes requerirà un desemborsament de sis milions. L’adaptació d’aquestes infraestructures es produeix paral·lelament als desemborsaments de Noatum, MSC i TCV en grues de major grandària perquè puguen atracar els nous mega vaixells.