MSC presenta l’única oferta per a la nova terminal de contenidors del Port de València

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

MSC presenta l’única oferta per a la nova terminal de contenidors del Port de València

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

El grup MSCha presentat una oferta per a la construcció i explotació de la nova terminal de contenidors del Port de València, una infraestructura que requereix una inversió total de 1.200 milions i que permetrà ampliar la capacitat del recinte en 5 milions de TEU. La proposta, presentada a través de TIL, la divisió del grup suís dedicada a l’explotació de terminals, és l’única presentada, segons ha informat l’Autoritat Portuària de València.

D’adjudicar-se la nova terminal, l’explotació de la qual es preveu per un termini de 35 anys prorrogable fins a un màxim de 50, el grup suís controlaria dos de les quatre terminals de contenidors del recinte portuari valencià.

Actualment ja explota una terminal de 337.000 metres quadrats, la més xicoteta de les tres amb les quals compta ara el port valencià. MSC, des de fa uns anys pot atendre en la seua terminal a portacontenidors d’altres navilieres sobre les quals tinga control operacional, tenia limitada la seua capacitat de creixement a València en operar ja al límit la seua capacitat, per la qual cosa tenia necessitats d’espai.

Segons els plecs aprovats el passat octubre pel consell d’administració de la APV, la inversió prevista és d’uns 1.200 milions d’euros: uns 400 milions d’aportacions públiques i entre 800 i 900 d’origen privat. L’adjudicatari serà l’encarregat de construir una nova terminal de contenidors totalment automatitzada sobre un terreny aproximat màxim de 1,4 milions de metres quadrats.

La terminal, segons va explicar el president de la APV, Aurelio Martínez, està concebuda “per a poder aprofitar les fortaleses” del de València “com a port import/export i de trànsit amb una capacitat d’uns 5 milions de TEU” i poder acollir el trànsit de contenidors esperat en l’horitzó de 2050.

La futura terminal de contenidors de l’ampliació nord del port de València comptarà amb un moll d’atracada de més de 2 quilòmetres de longitud amb calat de 20 metres al costat del vaixell i en tota la dàrsena, una superfície d’esplanada adjacent i compactada d’unes 137 hectàrees i un canal d’accés marítim amb 22,50 metres de calat. La APV farà els vials de connexió viària i ferroviària de la parcel·la amb la xarxa general del port.

Entre les exigències per a la nova terminal està també l’ésser fins a un 100% automatitzada i comptar amb una terminal ferroviària, garantir “la protecció del medi ambient” i usar “energies no contaminants”.

Reunió con Puig

Aurelio Martínez ha informat aquest dimecres al president de la Generalitat en funcions, Ximo Puig, del resultat de la licitació. Segons fonts del Palau, Puig ha destacat la confiança en el dinamisme de l’economia i la situació estratègica de la Comunitat Valenciana demostrada per la segona naviliera del món, a l’hora de liderar una operació que suposarà una inversió de 1.200 milions d’euros entre obra pública i maquinària d’alta tecnologia. A més, ha ressaltat que només l’obra pública comportarà la creació de 7.000 llocs de treball.

Ximo Puig i Aurelio Martínez. Foto: GVA

Ximo Puig i Aurelio Martínez. Foto: GVA

El president en funcions també ha destacat que aquesta nova terminal serà determinant per a millorar la capacitat exportadora de les empreses valencianes i a més significa que la Comunitat Valenciana està ben posicionada per a generar confiança, estabilitat, ocupació i, sobretot, possibilitats de desenvolupament.